درمان فوری ریزش مو با روش های گیاهی
نوشته شده توسط : salamati

ریزش مو با الگوی مردانه


دلایل انواع ریزش مو با الگوی مردانه عبارتند از:

ژنتیک
سرطان ها
تیروئید
مصرف داروهای خاص
اختلالات تغذیه ای
سطح بالای هورمون جنسی به نام آندروژن


ریزش مو با الگوی زنانه


احتمال کچلی کامل زنان بسیار کم است. در واقع ریزش مو در زنان بیشتر به شکل تنک و نازک شدن موها رخ می دهد. پزشکان معمولا الگوی ریزش مو زنانه را به سه دسته کلی تقسیم بندی می کنند:

نوع I. زمانی است که تنها تعداد کمی از موهای اطراف سر نازک می شوند.
نوع II. مشابه با ریزش مو نوع یک است که در فضای بزرگتری رخ می دهد و تعداد موهای نازک شده نیز افزایش پیدا می کنند.
نوع III. موهای تمام سر نازک می شوند و پوست کف سر به خوبی قابل رویت است.
ریزش مو با الگوی زنانه می تواند به صورت طبیعی رخ دهد. ژنتیک، عوارض جانبی داروها، روش های درمانی خاص و یا تغییرات هورمونی ناشی از بارداری یا یائسگی از جمله عوامل به وجود آورنده این عارضه هستند. زنان در دهه 20 زندگی خود کمتر دچار ریزش مو می شوند. معمولا این علایم در دهه های 40 و 50 به بعد مشاهده می شوند.

نکاتی برای رشد طبیعی موهای شما


ماساژ
ماساژ پوست سر، اگر همراه با روغن ها و ماسک های مخصوص مو باشد، می تواند منجر به تحریک پوست سر و بهبود ضخامت موهای شما شود. کشش پوست سر در طول ماساژ می تواند سبب رشد دوباره موها و افزایش ضخامت آن ها شود. این کار بر روی سلول های پاپیلای پوست که در بخش زیرین فولیکول قرار دارند، تاثیر می گذارد و سبب تحریک آنها می شود. این سلول ها نقش کلیدی را در شکل گیری چرخه رشد و ریزش موها ایفا می کنند. از سویی دیگر، ماساژ برای بهبود جریان خون و سلامت پوست سر موثر است.

شامپو ضد ریزش و رشد مو فوری بایوفول

شامپو ضد ریزش مو

درمان ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو بایوفول خیلی سریع میسر می شود.

این شامپو رشد مو اثردهی فوری دارد.

شامپو ضد ریزش مو گیاهی ایج دیفنس فاقد پارابن و سیلیکون است.

درمان انواع الگوهای ریزش مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادا میسر است.

این شامپو ضد ریزش بر پایه پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس است.

شامپو رشد مو فوری بایوفول وگان و ارگانیک است.

شامپو ضد ریزش مو خارجی و اصل بایوفول ساخت کشور کانادا است.

ماساژ

یک مطالعه در سال 2019 نشان داده است که ماساژ پوست کف سر می تواند با افزایش جریان خون در این ناحیه، به بهبود سلامت پوست سر کمک کند. اختصاص دادن بخشی از روز به ماساژ پوست سر می تواند به کاهش استرس و اضطراب شما نیز کمک کند. اگر ریزش مو شما محصول استرس و اضطراب روزانه باشد، ماساژ کف سر می تواند به کاهش ریزش موها کمک کند.

برای ماساژ کف سر خود از نوک انگشتان (و نه ناخن ها) استفاده کنید. انگشتان خود را در مسیر دایره های کوچک حرکت دهید و در عین حال فشار کم یا متوسط را روی پوست سر ایجاد کنید. اگرچه هیچ بازه زمانی استانداردی برای ماساژ پوست سر وجود ندارد، اما یک مطالعه در سال 2019 نشان داده است که انجام روزانه ماساژ پوست سر به مدت 4 دقیقه و برای 24 هفته می تواند در جلوگیری از ریزش موها، موثر واقع شود.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

درمان قطعی و فوری ریزش مو تنها با یک محلول ضد ریزش محقق می شود.

محلول ضد ریزش مو فوری شوک بایوفول

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد پارابن و سیلیکون است.

تونیک ضد ریزش مو شوک از ماه اول استفاده هم ریزش مو
را درمان و رشد مو را نیز در پی دارد.

محلول ضد ریزش مو شوک درمان ریزش مو ارثی و هورمونی نیز می باشد.

تونیک ضد ریزش شوک ساخت کشور کانادا است.

آلوئه ورا
آلوئه ورا از زمان های گذشته تا به امروز در درمان خانگی ریزش مو مو مورد توجه بوده است. همچنین آلوئه ورا می تواند به تسکین و نرمی پوست سر و موها کمک کند. این ماده طبیعی می تواند شوره سر را کاهش دهد و فولیکولهای مو که ممکن است به واسطه چربی اضافی مسدود شده باشند، را باز کند. شما می توانید ژل آلوئه ورای خالص را چند بار در هفته بر روی موها و پوست سر خود قرار دهید. همچنین می تواند از شامپوها و نرم کننده های حاوی آلوئه ورا برای کاهش ریزش مو استفاده کنید.

روغن نارگیل
یکی دیگر از روش های درمان خانگی ریزش مو استفاده روغن نارگیل است که حاوی اسید های چرب، از جمله اسید لوریک، بوده و می تواند داخل ساقه مو نفوذ کرده و فرایند از بین رفتن پروتئین در داخل ساقه موها را کاهش دهد. شما می توانید از روغن نارگیل قبل یا بعد از شستشوی موها استفاده کنید. این انتخاب به جنس موهای شما بستگی دارد. اگر موهای شما چرب است، می توانید در طول شب و یا چند ساعت قبل از شستشوی موهایتان، از روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل

برای این کار، روغن نارگیل را روی پوست سر و تمام موهایتان به خوبی ماساژ دهید. اگر موهای خشک دارید، می توانید از روغن نارگیل به عنوان یک روتین درمانی و درمان خانگی ریزش مو استفاده کنید.  اگرچه هنوز نقش روغن نارگیل به عنوان یک محرک رشد مو تایید نشده است، اما مشاهدات نشان داده اند که استفاده از این روغن می تواند ساقه مو را نرم و لطیف کرده و از شکستن آن جلوگیری کند.

همچنین یک تحقیق مورد تایید نشان داده است که استفاده از نارگیل بر روی کف سر می تواند به غنی سازی میکروبیوم پوست سر کمک کرده و سبب سالم تر شدن پوست و فولیکول های مو شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: